Tromsfylke-kontoer til elevene

Elevene skal nå aktivere sin nye Tromsfylke-konto som elevene har mottatt info om på SMS.

Velkommen til Troms fylkeskommune!

Du skal nå aktivere din nye Tromsfylke-konto som du har mottatt info om på SMS.
Den skal du bruke på alt fra f.eks FEIDE-tjenester (ikke klar enda) til Microsoft 365-produkter som Office-pakken, OneDrive og Teams etc.
Hvis du ikke har mottatt SMS om aktiveringskode må du ta kontakt med IT-avd ved skolen.

1. Aktivere FEIDE-konto på nettsiden https://passord.tromsfylke.no
2. Vente ca 40 min etter aktivering (minst 20 min)
3. Aktivere 2-faktor med enten logge på https://office.com eller aller helst https://aka.ms/mfasetup i en nettleser du ikke bruker som standard
4. Logg av TFFK-konto på Office-pakken i f.eks Word og logg på med Tromsfylke-kontoen på Office-pakken f.eks Word
5. Logg på OneDrive-appen med TFFK-konto og etterpå logge på OneDrive med Tromsfylke-konto (TFFK-brukernavn@elev.tromsfylke.no)
Du logger på Tromsfylke-kontoen med å trykke på OneDrive, trykke på “tannhjulet”, velger “Innstillinger” og “Legge til en konto”, skriver inn Tromsfylke-konto-adressen (TFFK-brukernavn@elev.tromsfylke.no) og passordet
6. Kopier filer på TFFK-OneDrive til Tromsfylke-OneDrive og når kopieringen er ferdig koble fra TFFK-OneDrive på maskina

NB! De som bruker “Glemt passord” trenger ikke “vente” for å aktivere 2-faktor.

Kopiering av filer fra TFFK-OneDrive til den nye Tromsfylke-OneDrive

I Windows åpner du mappen til “Onedrive for TFFK”, trykker du på Ctrl+A  for “merk alle filer”, trykker Ctrl+C for “kopier”, åpner mappen til “Onedrive for Tromsfylke” og trykker på Ctrl+V for “lim inn”.
I MacOSX velger du Cmd+A for “merk alle filer”, Cmd+C for kopier og Cmd+V for “lim inn”.
Vent til kopiering av filer er ferdig før du kobler fra “Onedrive for TFFK” med å trykke på “Onedrive for TFFK”, trykker på “tannhjulet” og velger “koble fra denne PCen” eller "koble fra Mac".

Nytt trådløst nettverk

Alle skal bruke den nye epost-adressen for å koble til SSIDen Tromsfylke på skolen.
Du må bruke hele epost-adressen som brukernavn (TFFK-brukernavn@elev.tromsfylke.no) for koble til trådløst.

Teams for Tromsfylke-kontoen

Anbefaler endre på visningen for å få med deg nye beskjeder fra alle kanaler.
Anbefaler endre fra "flisvisning" til "listevisning".
Du finner en manual direkte her (PDF, 125 kB).

Vitnemål-bestilling for elever med fagbrev

Elever som har bestått Påbygning til generell studiekompetanse etter bestått fagopplæring med fag-/svennebrev må bestille vitnemål via fylkeskommunenes nettside.

Intervju med forfatter og lærer

Gratulerer til forfatter og vår kjære kollega Mari med første bokutgivelse! Vi er meget stolte alle sammen på Kvaløya videregående skole.

Privatisteksamen våren 2024

Skal du ta privatisteksamen i vår? Husk å melde deg opp mellom 15. januar og 1. februar.

Influensavaksine til barn og unge i risikogruppe

Det er høst og det er tid for influensavaksine.  De fleste tåler influensa bra og trenger ingen vaksine. Men enkelte personer med kroniske sykdommer har økt risiko for å bli alvorlig syk. Disse tilbys derfor vaksine.

Vitnemål Påbygg

Gjelder elever på 4.påbygning, som har hatt og har bestått fagopplæring .

Åpent Hus for 10. klassinger 08/02-23

Velkommen til Åpent Hus hos oss!  Her finner du mer informasjon. Husk påmeldingsfristen fredag 3. Februar.

Slik søker du toppidrett ved Kvaløya VGS

Slik søker du toppidrett ved Kvaløya VGS.

Nytt idrettstilbud; Randonee og friluft!

Til høsten kan du starte ved vårt nye idrettstilbud; Randonee og friluft! Les mer ved å klikke på bildet.

Vinner av Havmannprisen 2022: Intervju med Irene Larsen

Gratulerer til vår kollega, lærer og forfatter Irene med litteraturprisen!

Aktive elever

Vi har en svært mangfoldig gruppe av elever ved skolen vår som driver med mange ulike aktiviteter på fritida.