Påbygging til generell studiekompetanse

Har du tatt yrkesfaglig utdanning og ønsker å studere vider? Påbygging til generell studiekompetanse gir deg mulighet til å søke høyere utdanning ved universiteter og høyskoler.

Gjennom å fullføre og bestå dette programmet oppnår du generell studiekompetanse. Du kan gjennomføre programmet etter at du har

• fullført og bestått Vg1 og Vg2 fra et yrkesfaglig utdanningsprogram eller
  • oppnådd yrkeskompetanse (med eller uten fag- eller svennebrev)

Hvorfor velge Kvaløya videregående skole?

Ved Kvaløya VGS vil du være en del av et fellesskap med over 550 elever og 100 lærere. Skolen er kjent for trygghet og trivsel, der både elever, lærere og ledelse sammen bidrar til å utvikle et godt skolemiljø.

Sammen sørger vi for at du trives, får muligheten til å nå dine mål og realisere dine drømmer. Ved Kvaløya VGS ligger alt til rette for at du får en lærerik hverdag og kunnskapen du trenger på veien videre i livet.

Kvaløya er den videregående skolen i Troms som avgir flest elever til høyere utdanning.

Søk skoleplass

Fellesfag og årstimer

Veien videre

Med generell studiekompetanse kan du søke de fleste studier ved høyskoler og universiteter. Husk at noen studier kan ha spesielle opptakskrav. Dette bør du sjekke før du velger fag. Du finner søknadsfrister og krav på samordnaopptak.no.